Pel que pareix, la Junta ha proposat una nova forma de compensació als docents que consisteix en marcar-se resultats (ells mateixos) i si els aconsegueixen al 100% cobraran el primer any 600€, el segon 1200, el tercer 1800 i el quart 3400. Fins a 7000€ de diferència en quatre anys. I si aconsegueixen una part proporcioanl dels resultats, la seva part proporcional de les cantitats a devengar. Segons unes declaracions del conseller andalús en un congrés a Madrid, ja hi ha uns 48000 docents que han signat aquest contracte.
Qui puga llegir açò, por plantejar-se: i quin és el problema? Doncs que no miren cóm aconsegueixen els resultats. Qué vol dir açò, que correm el risc que en les ecoles es comencen a realitzar dubtoses pràctiques com convidar amablement a abandonar l'escola integrada a alguns alumnes, recomanar a lagun xiquet que passe a l'escola específica o simplement posar traves burocràtiques a segons quines ètnies, nacionalitats o discapacitats per millorar el rendiment de l'aula. I és que no importa qué es faça, el que importa és quedar bé en l'informe PISA, i Andalucia no era de les millors parades. Recordem que València, ni tan sols ha permés que es publiquen dades sobre ella.
Tornem a insistir en el que escriviem un parell de posts més cap avall. Huí en dia, el que interessa no és que l'alumne es forme com persona, aprenga en basse a les seves apetències intelectuals; en definitiva, cresca com a persona. Huí en dia, interessa que els resultats siguen bons per a figurar bé en els rànkings internacionals, i acabarem preparant als alumnes per a superar la prova de PISA, o el que es mateix. Ja no serà el govern qui diga qué s'estudia en aquest país, sino que serà la OCDE, per què ella és qui fa el fatídic informe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada