Búsqueda personalizada

dimecres, 22 de juny del 2011

Estadis del desenvolupament

El concepte d'estadi del desenvolupament es refereix al període de temps en la vida d'una persona que compta amb característiques concretes. La classificació més usada per als estadis de desenvolupament impliquen els següents: • Estadi prenatal: és el temps des de la concepció al naixement.És un temps d'enorme creixement ja que una sola cèl lula és capaç de generar un individu complet, amb una cervell i capacitats comportamentals. El període aproximat de temps és de nou mesos. • La primera infància: és l'estadi evolutiu que s'estén des del naixement fins als 18 o 24 mesos. És un període d'extrema dependència dels adults. Nombroses activitats psicològiques acaben de començar (llenguatge, pensament simbòlic, coordinació sensoriomotora, i aprenentatge social). • La infantesa primerenca: és l'estadi de desenvolupament que s'estén des del final de la primera infància fins als 5 o 6 anys, de vegades també se l'anomena període preescolar. Durant aquest temps, els nens aprenen a ser més autosuficients ia cuidar-se a si mateixos, desenvolupen habilitats lectores a l'escola i passen moltes hores jugant amb els seus iguals. El primer curs escolar sol marcar aquest període. • La infantesa intermèdia i tardana: és l'estadi evolutiu que s'estén des dels 6 anys als 11 aproximadament, correspon amb l'escola primària i de vegades se l'anomena anys escolars. Els nens arriben a dominar les habilitats de lectura, escriptura i aritmètica, i s'exposen formalment al món i la seva cultura. Els èxits es converteixen en un tema central de l'infant i l'autocontrol augmenta.• L'adolescència: és un estadi evolutiu de transició de la infantesa a l'edat adulta primerenca, comença entre els 10 i 12 anys i acaba als 18 o 22. L'adolescència comença amb canvis físics ràpids, augments dramàtics de pes i alçada; canvis en el contorn del cos i desenvolupament de les característiques sexuals, com augment de la mida del pit, desenvolupament del borrissol púbic i facial i canvi de veu. A aquest punt del desenvolupament la persecució d'independència i d'identitat és fonamental. El pensament és més lògic, abstracte i idealista. Es passa més temps fora de l'ambient familiar i el grup d'iguals adquireix especial rellevància. Els especialistes en el desenvolupament no creuen que els canvis acabin en l'adolescència. De fet, el cervell continua creixent fins als 25 anys d'edat i desenvolupant tota la vida. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada