Howard Gardner és un professor de Hardvard qui junt a Goldman ha revolucionat la psicologia, i per tant l'educació. Gardner pensa que per molt inteligents acadèmicament parlant, si ens manquen habilitats socials, plàstiques, musicals... no tenim per què ser inteligents de veritat o a l'inrevés.
Si creguem en les inteligències múltiples, podem comparar el nostre cervell amb molts ordinadors units, cadascun amb una funció. I per tant, si un fluixeja, no tenim per què rebutjar els altres. És més, els hauríem d'aprofitar. I és ací on ens ve el problema, que l'escola no té en compte aquestes, es centra massa en la llapicera i el pupitre.
Si podem entendre de diferents formes, per què no podem ensenyar de diferents formes?
Tenim 8 tipus d'inteligències: Visual-espacial; verbal; kinestèsica; logioco-matemètica; musical; intrapersonal; interpersonal i naturalista. Però la selectivitat la fas amb un boli i paper. ¿No seria més normal que el mestre fora un analista que ajudara a veure que li cal al seu alumnat en compte d'un introductor de continguts?
http://www.rtve.es/alacarta/videos/redes/redes-inteligencias-multiples-educacion-personalizada/1270216/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada