Búsqueda personalizada

dilluns, 3 d’octubre del 2011

Aprendre per art de màgia.

Un dels grans problemes que tenim avuí en dia, és que els docents intenten motivar als xiquets des de la seva taula, fent-los estar quets. I això és molt difícil. En canvi, si emprem la màgia per ensenyar, podem guanyar molt. Posem un mestre que està ensenyant a sumar i restar a l'alumnat, no és el mateix posar una bateria de sumes i restes, que fer aparèixer i desaparèixer objectes.
Que produeix açò:
L'alumnat relaciona les matemàtiques amb qüestions divertides i que formen part de la seva vida.
Desde ben menuts, si els pregunten: a tu t'agraden les mates? La persona va contestant que sí i va agafant una predisposició positiva cap a la matèria.
S'aprén a contar de totes formes.
Ara plantejem-nos fer el mateix truc en anglés. Serà l'anglés una assignatura avorrida? tindran dret a queixar-se les futures generacions si fem això?
Doncs si continuem,  podem trobar exemples per a totes les assignatures.
En resum, per ensenyar, cal ensenyar-se primer. No la matèria (que també), sino cóm fer que no badallen els deixebles.
Que apdrenguen en ocasinos sense esforç: o siga, per art de màgia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada